testbeeld

Door het mankeren van een digitaal toestel dat marcheert is het een beetje uitstel van berichtgeving. Dan maar even tekstueel ( laat de verbeelding maar gaan ) … De bijenhal is zogoed als af … vanavond ( morgen ) liggen de dakpannen er op en woensdagmorgen kan het eerste bijenvolkje zijn intrek nemen in de nieuwe woonst. Afgelopen zondag mijn kast laten bevolken, nu staat die nog op de bijenstand zodat ze er kunnen aan wennen … ik heb ( na lang wikken en wegen ) gekozen voor een kunststofkast … grote voordelen ( in vergelijking met de houten kasten ) zijn de isolatiekwaliteiten die een goed bijenklimaat geven waardoor het volk in het voorjaar zich vlugger kan ontwikkelen, verder ook nog dat de kasten veel lichter zijn ( als je weet dat een volledige kast tot 80 kilo kan wegen … lang leve de rug🙂 … ook werd er al opgemerkt dat de vochtigheidsgraad van de honing iets lager ligt bij de kunststofkasten … wat ook beter is … en mss ook niet onbelangerijk is de aanschafprijs … een pak lager … ! De nadelen die ik ondervind zal ik hier wel schoontjes noteren ( ik hoop niet te veel ) …

Geef een reactie

