bijenhal deel 1

Zoals je merkt is er terug een digitaal fototoestel in den omtrek. Hoezé hoezé! Hier zie je de zijkant van de bijenhal. Eigenlijk niks speciaals over te zeggen. Misschien wel over mijn ( volgens mij ) schitterend idee om het hemelwater van één zijde van het dak te laten afvloeien in een vat met kleine waterlelies. Het is niet alleen schoon ( vind ik toch ) maar het is ook ideaal om de bijen wat van water te voorzien. En uit wat kan een bijenkroeg beter gemaakt zijn dan uit een oud wijnvat? Eum, veel eigenlijk, want wat zag mijn opentrekkend oog een half uurtje nadat ik er water had ingekieperd … idd, het vat heeft zijn beste tijd gehad … wss door het in 2’en te zagen is de spanning eraf. Die moet ik dus eens voorzien van een nieuw waterdicht binnenlaagje.

Update: wat ik hoopte maar bijna niet durfde vermoeden is gebeurd. Het hout van de ton is wat gaan zwellen en heeft zichzelf ‘waterdicht’ gemaakt. Mmmooi zo!

Een Reactie op “bijenhal deel 1

  1. Pingback: dust « Gezoem in de Pontstraat.

Geef een reactie

