te naarstig

Daarnet tijdens het bijvoederen zag ik dat de bijen een beetje te naarstig geweest waren. Ik geef ze voeder in porties, en blijkbaar was de portie van gisteren al opgesoepeerd, hadden ze er nu niks beters op gevonden om het gleufje waardoor ze de voeder kunnen oplikken dicht te bouwen. Geen kier of opening is hen teveel om ze te dichten, maar nu zitten ze wel met de gebakken peren en slechts sporadisch een open plekje om aan de dis te gaan zitten … ik ga wachten tot morgenvroeg, ik vraag me af of ze zelf de boel zullen vrijmaken. Anders help ik ze morgen wel een handje om de opening weer helemaal vrij te maken.

toegecolt

toegecolt

Geef een reactie

