op een haartje na

… vorige week hoorde ik via een kennis dat er enkele straten verderop van waar ik woon een zwerm bijen gezien was … ik dacht eerst dat het wespen of hommels moeten geweest zijn ( bijen zwermen quasi altijd in het voorjaar – meestal na de eerste dracht ) maar blijkbaar was ook de brandweer er op uitgetrokken en belden die prompt een imker op … die nam met een beetje tegenzin de zwerm mee, blijkbaar was het een imker die aan het afbouwen was … ik probeer nu zijn nummer te pakken te krijgen om eens met hem af te spreken. Hij woont in mijn geboortedorp dus dat kan nog leuk en interessant worden … de brandweer heeft ondertussen mijn nummer … wou ik al langer doen maar aangezien ik geen zwerm meer verwachtte dit jaar had ik het steeds maar uitgesteld. Een gemiste kans dus op een nieuw volkje … Wordt vervolgd?

Geef een reactie

