zwerm …

alles is vroeger dit jaar … 2 weken naar het schijnt ( zeggen zij die het kunnen weten ) … vroeg in het jaar dus die eerste zwerm ( op 23 april ) … een zwerm die uit 1 van mijn kasten van vertrekkens wilde doen … ik had het al even in het snotje dat 1 volk serieus aan het boomen was, maar dat ze zo snel plotseling zouden zwermen daar had ik me wel wat op verkeken … eerst de lucht vol bijen met een geronk waar menig vliegtuig jaloers op kan zijn … daarna in onze perenboom gaan hangen … door het warme weer was de kans echter groot dat ze zeer vlug de vleugels zouden nemen op zoek naar een geschikte plaats voor een nieuw nest … jammergenoeg had ik geen kast meer op reserve staan, gelukkig genoeg kon ik een collega imker een plezier doen … vlug de zwerm beneveld met water om ze te misleiden ( dan denken ze dat het regent en dan blijven ze hangen ) en daarna ‘vakkundig’ geschept … spijtig dat ik adieu moest zeggen …

Geef een reactie

